2013 m. sausio 10 d., ketvirtadienis

Karamelinis obuolių pyragas

I have scars on my hands from touching certain people - kažkur kažkada pasakė rašytojas J. D. Salingeris ir privertė mane susimąstyti. Visos mūsų patirtys palieka antspaudus - vienos virsta tikrais fiziniais randais, kitos nugula širdyje ir išsiveržia nors retai, tačiau itin skausmingai. Bet aš tikiu, kad visi sunkumai stiprina žmones ir anksčiau ar vėliau bus bent truputį naudingi. Juk ne veltui sakoma, kad kas tavęs nenužudo, padaro stipresniu. O gal aš tiesiog esu beviltiška optimistė...

Šią savaitę mano šypsena kiek priblėso nuo netikėtų skambučių iš priešo teritorijos, keistų prašymų ir nutilusių virtualių pajuokavimų. Bet, kaip visada, nėra tokio liūdesio, kurio neišvaikytų ilgas miegas ir skanus pyragas.



Karamelinis obuolių pyragas
24 cm skersmens torto formai reikės:
skardinės karamelės ("Rududu")
80 gramų sviesto
2 kiaušinių
150 mililitrų kefyro
200 gramų miltų
1,5 šaukštelio kepimo miltelių
šaukštelio cinamono
3-4 vidutinio dydžio obuolių

Obuolius nulupti. 3 supjaustyti nedideliais kubeliais, o 4-ąjį - griežinėliais.
Sviestą išlydyti ir sumaišyti su karamele (jei sunkiai sekasi tai padaryti, sviesto ir karamelės masę reikės kiek pakaitinti).
Kiaušinius suplakti su kefyru iki vientisos masės, sumaišyti su karamele ir sviestu. Miltus sumaišyti su kepimo milteliais ir cinamonu bei taip pat įmaišyti į karamelės masę. Suberti kubeliais pjaustytus obuolius ir dar kartą išmaišyti.
Tešlą krėsti į kepimo popieriumi išklotą skardą, ant viršaus išdėlioti obuolio griežinėlius. Kepti 190 laipsnių karštumo orkaitėje apie 50 minučių.

Šaltinis - Beatos virtuvė: kepinių knyga, Beatos virtuvė, 2012.



Šaldytuve vis dar gyvena keli kilogramai obuolių, tad butelyje galvojame naujus būdus, kaip juos sunaudoti. Šį kartą maniškis buvo tradicinis. Kitam kartui pažadu ką nors įdomesnio. Tik kad ta sausio pilkuma yra tokia nedėkinga mano mažyčiam fotoaparatui...

Na, bet dabar prisnigo. Ir gal pagaliau rytais aš nebesijausiu kaip vargšas barsukas, pažadintas iš žiemos miego?

P.S. Dar viena graži daina į mano kolekciją: Arctic Monkeys - Love Is a Laserquest

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą